یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | اسماعیل محمدی خواه، دبیر حزب کارگزاران گیلان در مصاحبه‌‌ای عنوان کرد:

جبهه اصلاحات از احزاب مختلف تشکیل شده است، تعدادی از احزاب در شرایط فعلی با دادن لیست مخالفند اما احزابی مانند کارگزاران سازندگی, اعتماد ملی, ندای ایرانیان و مردمسالاری دیدگاه دیگری دارند.
اشخاص محترمی در کل کشور آبرو گذاشتند و با همه ی اما و اگرها وارد رقابت انتخابات شده‌اند, تعدادی کمی از این اشخاص تایید صلاحیت شده‌اند و حتی احتمال رای آوری هم دارند.

وی در ادامه این مصاحبه که با توسکا نیوز انجام شد گفت: ما در حال شناسایی افرادی هستیم که واجد دو شرط عضویت در حزب کارگزاران سازندگی یا اصلاح طلبی باشند، اگر در حوزه انتخابیه ای به جمع‌بندی نرسیم صرفا مردم را دعوت به حضور در پای صندوق های رای و مشارکت در امر مهم انتخابات می‌کنیم، اما در حوزه‌های انتخابیه‌ای که افراد شایسته‌ای شناسایی شوند با قدرت از آنها حمایت می کنیم این حمایت هم بصورت اعلام لیست در روزنامه سازندگی و هم بصورت تبلیغ در فضاهای مجازی تحت مدیریت یا نزدیک به حزب کارگزاران سازندگی در حدی که قانون به ما اجازه میدهد خواهد بود, همچنین از هواداران حزب در سراسر استان دعوت خواهیم کرد در ستاد های انتخاباتی این افراد حضور یابند و کمک کنند

محمدی خواه در ادامه افزود: در جبهه اصلاحات همه ی احزاب از تعجیل در اجرای قانون جدید انتخابات و نحوه تایید صلاحیت ها گلایه دارند و اکثریت قصد حضور فعال ندارند, ما هم گلایه داریم ما هم کاندیداهایی داشتیم که تایید نشدند که از نظر ما این تایید نشدن ها منصفانه نبود, از نظر ما منویات مقام معظم رهبری, حضرت آیت الله خامنه ای, توسط متولیان امر انتخابات, متاسفانه جدی گرفته نشد بقول آقای دکتر لاریجانی فقط فرمایشات ایشان را باز نشر دادند اما عمل نکردند در نتیجه فضای انتخاباتی مطلوبی شکل نگرفت,در برخی از حوزه های انتخابیه بیشتر شبیه رقابت درون گروهی بین اصولگراهاست تا انتخابات!

مثلا در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر, هیچ کاندیدای عضو حزب کارگزاران سازندگی یا نزدیک به جریان اصلاحات شناسایی نکردیم, چند نفری هم که احتمال رای آوریشان بیشتر بود هفته ی قبل که جلسه ی مجمع اصولگرایان برگزار شد خود را اصولگرا معرفی کرده و روی یک نفر توافق کردند اما در مقابل این اتحاد کسی حضور ندارد؟!! شما به هر کس رای بدهید فقط اسمش متفاوت است اما نتیجه حضور یک اصولگرا از آن حوزه در مجلس شورای اسلامی است و به این هر چه بگویند انتخابات رقابتی گفته نمی شود اما در برخی از حوزه های انتخابیه, کاملا رقابتی است و نتیجه ممکن است از یک جناح سیاسی به یک جناح سیاسی دیگری جابجا شود, خب حالا چکار کنیم؟ دست روی دست بگذاریم؟! در آن حوزه ای که احتمال رای آوری داریم, سکوت کنیم؟ و نتیجه را به رقیب واگذار کنیم؟ یعنی در حوزه های انتخابیه ای هم که نظام به ما فرصت داد, رقابت نکنیم؟ خب ما این را نمی پسندیم و دوستان مان را و همفکران مان را و در نهایت ایران را تنها نمی گذاریم, تماشاچی واگذاری ایران به تندورها نخواهیم شد و با معجزه ی انتخابات سعی می کنیم افراد معتدل, منطقی و کاربلد پیروز شوند می دانیم که در مجلس شورای اسلامی اکثریت را نخواهیم داشت اما باز هم می شود اقلیت موثری را تشکیل داد, اما اگر خدای نکرده کلا هم شکست بخوریم پیش وجدان خودمان و نزد تاریخ سربلندیم که به سهم خودمان و در حد توانمان تلاش کردیم تا جلوی وارد آمدن زیان بیشتر به کشور را بگیریم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان